Sundby Boldklub Talent

Sundby Boldklub Talent - fra U13 til U19

Vores talent setup er for U13 til U19. Vi er glade for at kunne tilbyde et fodboldmiljø, der fokuserer på udvikling, passion og dedikation.

Vores talentafdeling er for de spillere, der ønsker at tage det næste skridt i deres fodboldrejse. Udvalgt af vores Børne-Ungdomsudviklingstrænere i samarbejde med årgangens trænere, er dette et program, der sigter mod at give spillerne en topklasse fodbolduddannelse.

Vi er forpligtede til at arbejde seriøst med hver enkelt spiller og sikre, at de oplever en markant forbedring i deres færdigheder. For at opnå dette kræver vi engagement og tilstedeværelse ved hver træning samt deltagelse i weekendkampe.

Som en del af Sundby Boldklubs talent setup for sæsonen 2023/2024 får spillerne følgende:

• Cheftræner og assistent med minimum DBU B Licens.
  • En trup på 18-22 spillere.
  • Holdtræning fire gange om ugen.
  • Fysisk eller motoriktræning en til to gange om ugen.
  • A-Licens Ungdomsudviklingstræner tilknyttet U13 til U15 talenthold i SB.
  • A-Licens Talentchef og Head of Coaching tilknyttet U16 til U19 talenthold i SB.
  • Årligt kontingent på 2200,- kr. for talenthold og 6500,- kr. for elitekontingent.
  • Sparring med fysisk og motorisk træner ugentligt.
  • Sparring med mental træner.
  • Mulighed for skadesvurdering og behandling hos fysioterapeut to gange ugentligt.
  • Målmandstræner tilknyttet til alle årgange.
  • Videooptagelse af de fleste kampe med vores VEO-kamera.
  • Individuelle udviklingsplaner for alle spillere.
  • To årlige spillersamtaler samt opfølgningsmøder.
  • Adgang til Better Coaching/SB-trænings- og udviklingsplatform.
  • Årlig træningslejr med de andre elitehold (egen betaling ca. 6.000,00 kr.).

Her en beskrivelse af hvad de enkelte bidrager med i talentsegmentet, samt det at være Licensklub:

Halvtidsansat ungdomsudviklingstræner, som er med til at sætte rammerne for træning i U13-U15 segmentet. Her arbejder vi ud fra en fælles spillefilosofi, som han er med til at beskrive og sørge for at periodisere til træning ned på enkeltdage i forhold til trænerne, som så har ansvaret for afviklingen af træning på dagen og står for holdet i kamp. Han er også med til at udvikle den enkelte træner i segmentet.

Fysisk og mental træner. Den fysiske træner planlægger al træning i forhold til deres fysik og deres fysiologiske udvikling. Det er jo ikke kun afvikling på banen, men også planlægning af holdets træning og individuel vurdering af den enkeltes belastningsgrad i træning og kamp. Ligeledes har den fysiske træner givet trænerne kurser i fysisk træningsplanlægning og arbejdet med at forberede holdenes opstart, turneringsfase og restitutionsfase. Den fysiske træner er inde over vurderingen omkring belastning og kampbelastning på spillerne. Vi har ansat et firma der fremover vil stå for spillerne på det mentale plan, her er det blandt andet den tidligere professionelle fodboldspiller Martin Bernburg og hans stab, som vil arbejde med spillere og trænere, hvor de også vil være på banen.

På målmands siden, har vi ansat en stor kapacitet i Michael Erlangsen som målmandtræner for U15 til U19, samt han vil have ansvaret for der ligger i beskrivelse på, hvordan vi fremadrettet skal arbejde med vores målmænd i Sundby Talent. Michael har igennem mere end 20 år arbejdet med nogle af de bedste ungdomsmålmænd i DBU samt på flere ungdomsakademier i Danmark, derud over har han trænet målmænd på seniorniveau på det højeste Divisionsniveau.

På de mindre årgange vil Victor der har stået på 1.senior arbejde med de målmænd der er der.

Der er ansat en deltids talentchef og HOC. Som på det helt overordnede plan skal sørge for, at klubben opfylder de krav, som DBU sætter for at vi kan være licensklub. Dette skal være med til at udvikle hele konceptet omkring spillernes uddannelse. Herunder også ansættelse af dygtige trænere. Og videreudvikle nye måder at få indarbejdet de sidste tiltag i forhold ny viden om spillerudvikling og træning på det overordnet plan.

Sidst men ikke mindst uddannet trænere der vare tager og udvikler den enkelte spiller ud fra de rammer klubben sætter til spillestil, træningsmetoder m.m.

Hvad kræver vi af jer som spiller:

1. Vær bevidste om egne styrker, være modige og tro på sig selv.
  2. Hav et permanent ønske om at vinde, men udvis samtidig fairplay og respekt.
  3. Være bekendt med at hver spiller skal bidrage både offensivt og defensivt.
  4. At man arbejder seriøst og målrettet med skole og fodbold.
  5. Man møder op forberedt og til tiden til alle træninger.
  6. Man sørger for at spise rigtigt.
  7. Man sørger for at passe sine sengetider.
  8. At man udviser engagement og spillelyst samt aktivt tager del i sin fodboldudvikling.
  9. Man udviser respekt for sine holdkammerater ved at gøre disse ting.
  10. Fodbold er en holdsport og hvis en spiller ikke bidrager, så falder holdet sammen.
  11. Spørg meget gerne jeres træner, hvor I kan forbedre jer.
  12. Kræv noget af jeres holdkammerater og trænere.
  13. At man er en god ambassadør for klubben og følger de anvisninger der er.
  14. køb af Sundby Træningssæt inklusivt kampsæt.
  15. Spillere og truppen bliver løbende vurderet og hver halve år er der ¨risiko¨ for en udskiftning i truppen, dette gøres i samarbejde med Ungdomsudviklings træner i Sundby Boldklub og trænere for årgangen. (sørg for at gøre jeres dreng opmærksom på dette)

Ønsker du at høre mere om vores talent setup, så kontakt vores Talentchef Patrick Tronborg.

Patrick Tronborg

6016 5802 //  pt@sundbyboldklub.dk

Vi ser frem til en fantastisk sæson med fokus på vækst, udvikling og ikke mindst masser af fodboldglæde!